Holdet bag Lirum Larum Leg

Teamet bakom Lirum Larum Leg

Det är svårt att tro, men vi har precis fyllt hela 19 år!! I år firar vi nämligen att vi i 19 år har skickat leksaker, barnutrustning och massor av vardagsglädje till små och stora familjer över hela Danmark. Allt började med en kvinna, en dröm och en massa kärlek till lek, äventyr och kvalitetsprodukter för barn.

Äventyret om Lirum Larum Leg

År 2006 grundade Anja Lirumlarumleg.dk, med en önskan om att skapa något alldeles speciellt. Inte bara ännu en leksaksbutik, utan en webshop med noggrant utvalda produkter av hög kvalitet, känsla för design - och viktigast av allt, med barnens välbefinnande i fokus.

Med 19 år i bagaget vågar vi säga att vi efter hand har lärt oss mycket om vad som tål både små nyfikna händer, hektiska vardagar och speciella ögonblick. Med allt från leksaker, barnmöbler och inredning, till babyutrustning, utklädning, dekoration och essentiella produkter till mamma, har vi utvecklat sortimentet under åren. Vårt lager har vuxit, och vi har fått nya härliga kollegor med på resan – men själen är densamma, som den alltid har varit.

Vi älskar det personliga, det nära, det roliga och den goda leken. Vi arbetar varje dag för att du som kund ska kunna känna det hela vägen genom skärmen, och vi önskar att alla våra kunder känner och upplever vårt engagemang och glädje för hela vårt barnuniversum.

Vi är små – men vi kan något stort

Även om Lirum Larum Leg idag är en väletablerad onlinestore, är vi fortfarande en "liten" lokal verksamhet med bas i vår lilla stad Hornbæk.

På Lirum Larum Leg är vi ett team med 15 dedikerade medarbetare – och det är precis det som gör oss starka.
Vi arbetar tätt tillsammans som en familj, där alla känner varandra, hjälper varandra och lyfter tillsammans.
Eftersom vi är få, har vi en helt särskild laganda och flexibilitet, här är det inte långt från idé till handling, och alla tar naturligt på sig flera roller beroende på var det finns behov.
Det betyder också att vi känner våra kunder och deras önskemål riktigt väl – och att du alltid möts av riktiga människor, som brinner för att ge dig en personlig och närvarande service. Vi tror på att det nära och personliga gör en skillnad, och vi hoppas att du som kund känner det.

Möt vårt fantastiska team

Att driva en webshop kräver en hel del, och det finns många viktiga arbetsuppgifter och hjul som måste hållas igång. Lyckligtvis har vi ett fantastiskt team som gör det hela möjligt. Varje dag ser vi till att vår webshop är fylld med de bästa produkterna, att paketerna skickas iväg i tid, och att våra kunder får den service de förtjänar. Lirum Larum Leg skulle inte vara detsamma utan de människor som hjälper till att få allt detta att hända. Vi är ett litet, men starkt team, som gör allt med ett leende på läpparna och en god portion humor. Så luta dig tillbaka och lär känna oss lite bättre.

Anja är ägare och grundare av Lirumlarumleg.dk och kvinnan som satte igång hela projektet.
Hon styr butiken med säker hand och håller koll på allt från personalledning, ekonomi och drift, till nyhetsbrev och inköp av vårt sortiment. När det ska väljas produkter till webshopen, är det Anja som noggrant väljer ut de bästa märkena och kvalitetsrika produkterna. Efter nästan 20 år i branschen, upptäcker hon snabbt nya trender och kompromissar aldrig med kvalitet. Hon har ett öga för bra leksaker och en känsla för rätt utrustning.

Victor är vår trogna logistikkoordinator. Han håller ordning på hela varuflödet och ser till att både lagret och webshopen fungerar som de ska. Han håller koll på alla varor som ska in – och ut från lagret och skickar dem korrekt genom systemet. Victor är även husets inofficiella IT-guru, för när datorn krånglar, vilket den ju har en tendens att göra, är Victor mannen som vi alla springer till.

Stefanie är vår kreativa motor!
Hon styr allt från sociala medier, annonser och väljer alla de många stämningsbilder du möter på shoppen. Många av er kanske också känner igen henne som fast värd för våra Liveshopping-event, där hon tillsammans med Anja med leende och engagemang visar upp produkter och goda idéer för barnens vardag, medan Victor fortfarande tryggt gömmer sig bakom kameran.

Mathilde är vår fotograf, som i samarbete med Stefanie, ser till att låna söta barn till olika fotosessioner i vår fina närmiljö. Oavsett om temat är fastelavn, strandtur eller något helt annat, ser Mathilde till att ta de vackra och unika stämningsbilder som du kan se på vår hemsida.

Louise och Emilie är våra kundservicehjältinnor! De sitter nämligen i frontlinjen och tar sig an vardagens små och stora frågor. De sitter redo varje dag på mail och telefon och tar tålmodigt hand om allt från säkerhetscertifikat och mått på en gunghäst, till leveranstider, reklamationer och frågor om presentinslagning. När det finns ordning på kundärendena är Emilie också den som ser till att webshopen kontinuerligt fylls på med varor, och hon är också riktigt bra på att städa där det behövs. Louise, utöver att vara en bra kundhjälpare, är vårt säkra kort när vi ska hantera julklappar till företag och när det finns behov av extra händer på lagret.

Maria är en av företagets bärande pelare. Dels som lageransvarig och kontorsninja håller hon ordning på lagret, plockar varor och ser till att allt går smidigt från order till leverans. Maria är också vår expert på presentinslagning – ingen kan slå in fina paket så snabbt som hon!
På kontoret hanterar hon returer och ser till att transportföretagen levererar dina möbler precis som avtalat.

Karin ser till att alla nya varor läggs upp korrekt och snyggt på webshopen.
Hon hanterar stora masterfiler i Excel, hämtar bilder, skriver produkttexter och formaterar till webshopen med stor precision. Om det finns frågor om produkter så är Karin den vi vänder oss till, eftersom hon vet nästan allt om våra produkter redan innan de finns online.

Tine håller hjulen igång bakom kulisserna, och är något av en allt-i-allo.
Hon optimerar webshopen, skriver många av våra längre texter, styr bloggen och samordnar vår stora årliga julkalender. Under hektiska dagar kan du även råka på henne i vår kundservice.

Silke har koll på allt som kommer in genom dörren, hon ansvarar nämligen för vår varumottagning. Silke tar dagligen emot en mängd pallar med nya varor och registrerar dem korrekt i systemet, så att de snabbt kan läggas på lager och skickas vidare till våra kunder. Hon får ovärderlig och värdefull hjälp från våra unga lagerarbetare, men det är Silke som har överblicken och styr varumottagningen med fast hand.

Freja, Marie, Mads, Elias, Anton och Mikkel. Vårt yngre team av lagerhjältar, ser varje dag till att dina beställningar plockas, packas och skickas iväg säkert. De är snabba, noggranna och ser till att du får din beställning i rekordfart. Ett livligt gäng som alltid har många skratt mellan pallarna och kartongerna.

Som nämnt är vi ett litet, men otroligt passionerat och professionellt team, och vi är stolta över det arbete vi gör. Hos oss råder frihet under ansvar, där vi var och en tar stort ansvar för våra arbetsuppgifter med entusiasm och engagemang. Det viktigaste för oss är alltid att sätta kunden först, och vi strävar efter att vara på ögonhöjd med alla som handlar hos oss – oavsett om det är ett telefonärende eller ett paket som ska skickas iväg. Vi hoppas fortsätta göra skillnad för våra nuvarande och framtida kunder i många fler år. Därför är vi extra glada att kunna fira vårt 19-årsfirande, och vi ser fram emot ännu fler år där vi fortsätter att sprida glädje och kvalitet till barnfamiljer därute.

Tack för att du är med på resan.

Kärleksfulla hälsningar

Hela Team Lirum Larum Leg.