Leverans och fraktpriser
Vi skickar vanliga paket med GLS. För att göra det så flexibelt som möjligt för dig kan du välja mellan flera olika fraktmetoder:
Leverans till GLS paketshop kr. 75,- (Fri frakt vid köp över kr. 499,-)
Leverans till företagsadress kr. 49,-
Leverans till privatadress kr. 118,-
Leverans med Danske Fragtmænd kr. 350,-
Om du har valt leverans till paketshop/utlämningsställe, kommer paketet att levereras direkt dit och du måste ta med giltig legitimation för att hämta ditt paket. Du kommer att meddelas via SMS/e-post när paketet är redo för hämtning. OBS! Om det inte finns plats för fler paket i den valda paketshopen/utlämningsstället, kommer paketet att levereras till närmaste lediga paketshop/utlämningsställe. Detta gäller särskilt under Black Friday och julen.
Privatpaket och paket till företagsadresser:
Leverans av privat- och företagspaket med GLS på vardagar mellan kl. 8:00 -16:00. Du kommer att få SMS/mejl med information om i vilket tidsintervall paketet förväntas levereras. Om ingen är hemma för att ta emot paketet kan du via mejlet från GLS omdirigera/ge tillstånd att ställa paketet. Du kan inte skriva detta i kommentarsfältet när du lägger din order. Annars levereras paketet istället till en paketshop/utlämningsställe, där paketet kan hämtas inom 10 vardagar.
OBS! gör en tillfällig fullmakt för GLS hemleveranser här
Fragtmand
Möbler och andra tunga varor levereras med fragtmand. Vi kontaktar dig för att avtala närmare om leveransdagen. Leveransen sker mellan kl. 8:00 och kl. 16:00 på vardagar. Din beställning levereras till trottoarkanten eller gatuplan, och bärs inte in på din leveransadress. Detta gäller även vid avtal om "får ställas". Du ansvarar själv för bortforsling av pallar och annan emballage vid leverans.
Misslyckad leverans
Om du inte är hemma på den avtalade leveransdagen tar Danske Fragtmænd försändelsen med åter till deras centrallager, och du måste räkna med en fraktavgift för ny leverans.
Vi skickar gärna ditt paket till utlandet. Fraktpriset varierar mellan länder och visas på hemsidan efter att du har lagt varor i din korg, går mot betalning och är vid "leveransmetod".
Vårt erbjudande om fri frakt gäller INTE för beställningar som skickas utomlands. Vi skickar inte möbler eller annat som måste levereras med speditionsföretag till utlandet.
Alla försändelser till utlandet skickas med GLS och levereras av de respektive samarbetspartnerna i olika länder. Paket till Grönland och Färöarna skickas med båt, om inte annat är överenskommet.
Moms
Om du är bosatt utanför EU, drar vårt butikssystem inte automatiskt av dansk moms. Beloppet återbetalas manuellt till det kort du använde vid köpet. Detta sker senast ett par arbetsdagar efter att ditt paket har skickats. Om det i mottagarlandet uppkommer extra tull, moms eller eventuella lokala skatter, ansvarar du för att betala detta. Lirum Larum Leg har inget med detta att göra.
Om du har frågor om ovanstående, är du välkommen att kontakta oss på kundservice@lirumlarumleg.dk - så hjälper vi dig.
Du kan inte ångra dig genom att bara vägra ta emot varan utan att samtidigt ge oss ett tydligt besked om detta. Vid retur tillkommer en returkostnad som för närvarande är kr. 75,- för paketshop/företagspaket och kr. 75,- för leverans till privat. Returkostnaden debiteras oavsett paketets storlek eller antal varor. Restbeloppet på ordern returneras till kortet som användes vid köpet. Om ett paket, utan att det beror på Lirum Larum Leg:s egna förhållanden, har kommit i retur, t.ex. för att du inte har hämtat paketet i paketshoppen, och du fortfarande önskar varan levererad, har Lirum Larum Leg rätt att debitera dig för kostnaden för återleverans.
Leveranstid
Hos Lirum Larum Leg strävar vi efter att leverera snabbt och skickar lagervaror inom 2-4 vardagar. Alla beställningar gjorda före kl. 12:00 på vardagar skickas vanligtvis samma dag. Beställningar gjorda efter kl. 12:00 skickas nästkommande vardag.
Om du behöver varorna till ett visst datum är du välkommen att skriva det under "kommentarer", så ska vi göra allt vi kan för att få dem fram till det önskade datumet. Vi har alla varor i lager som du hittar på vår hemsida bortsett från enstaka möbler, som skickas direkt från vår leverantör vilket kan förlänga leveranstiden. Detta framgår av produktbeskrivningen under den valda produkten. Det kan hända att enstaka varor på grund av lagerfel är slutsålda och det kommer att vara extra leveranstid. I så fall kommer vi att kontakta dig.

