FAQ
Här kan du hitta svar på en rad av de vanligaste frågorna. Om du inte finner svar på din fråga, är du välkommen att skicka ett mejl till kundservice@lirumlarumleg.dk eller kontakta oss på tlf. 70 26 98 90
Vad är er leveranstid?
Beställningar lagda på vardagar före kl.12:00 skickas oftast samma dag. Beställningar lagda efter kl.12:00 på vardagar skickas följande vardag. Order lagda efter kl. 12:00 på en fredag och under helgen, skickas följande vardag.
Under perioder med reor kan extra leveranstid tillkomma för paket som skickas från vårt lager och paket för avhämtning på vårt lager.
Vi skickar alltid ett mejl med spårningsnummer från det valda fraktföretaget när ditt paket har skickats, så att du kan följa det. Om du beställer varor som ska levereras med fraktfirma, kan det förekomma 1-3 dagars extra leveranstid.
Har ni Click & Collect?
Ja, du kan själv hämta din order på vårt lager på Engholmvej 16, 3100 Hornbæk. Lägg ordern online och välj Click & Collect. Du får ett e-postmeddelande när ordern är klar för avhämtning. Blir din order lagd i vår utomhus paketskåp, kommer du att få en mejl med en pinkod och en streckkod som du behöver för att öppna skåpet, så att du kan hämta din order dygnet runt.
Paket som inte ligger i vårt paketskåp kan hämtas under följande tider:
Kan jag få en present skickad direkt till mottagaren?
Vi skickar dagligen presenter direkt till mottagaren och du väljer bara den önskade leveransadressen. Vi slår in vackert för endast 15 kr per paket och glöm inte att du kan beställa en personlig hälsning på ett kort. Vi undviker att bifoga fakturan när vi ser att det är en personlig hälsning beställd på ett kort.
Vi erbjuder fin och professionell presentinslagning med vårt exklusiva presentpapper och band för 10 kr per paket. Möbler och enstaka andra varor slås inte in på grund av storlek och vikt.
Hur lång tid har jag på mig att returnera?Vi erbjuder normalt 100 dagars retur/bytesrätt. Beställer du en present i god tid – är du välkommen att skriva i kommentarsfältet när du beställer, vilket datum presenten ska ges. Då får du 100 dagars retur/bytesrätt från det datumet. Du kan läsa mer om hur man returnerar här
Hur byter jag en vara jag själv har köpt?
Vi erbjuder inte byten, så om du önskar en annan vara måste du beställa den i en separat order. Här kan du läsa hur du returnerar Vi erbjuder inte byten, så om du önskar en annan vara måste du beställa den i en separat order.
Hur byter jag en present jag har fått?
Vi erbjuder inte byten, så om du önskar en annan vara, måste du beställa den i en separat order. Därefter returnerar du presenten. Pengarna för presenten återbetalas till dig via din egen order. Om du inte önskar en annan vara, kan du antingen få ett tillgodokvitto eller pengarna återbetalas till köparens kort. Här kan du läsa hur du returnerar
Jag har inte fått en orderbekräftelse?
Orderbekräftelsen skickas till dig helt automatiskt efter din beställning, alltså bör den vara hos dig max 10 min. efter du har beställt. Särskilt om du har hotmail, gmail eller iCloud, så är spamfiltren starka och sorterar därför bort t.ex. en orderbekräftelse. Kontrollera därför ditt spamfilter/inkorg för oönskade mejl. Om du hittar det i skräpposten kan du högerklicka på vår e-postadress och lägga till oss i din adresslista, så ser du till att du också får besked om orderns sändning och din kvitto för ditt köp.
Hur får jag rabatt med Ældresagen?
Som medlem av Ældresagen kan du få rabatt när du handlar hos Lirum Larum Leg. För att få rabatten måste du hämta en rabattkod här. Därefter skriver du in rabattkoden i rabattkodenfältet när du går till kassan.

